Kao podmazano: Nabava kokosovog ulja

Kao podmazano: Nabava kokosovog ulja


Kokosovo ulje naš je svestrani prijatelj. Nalazi se u svemu, od čokoladnih kolača do regeneratora za kosu. Puno je vitamina i minerala, a u kozmetici se cijeni zbog svojih njegujućih svojstava i sposobnosti da koži daje sjaj.

Jedan od Lushovih direktnih izvora kokosovog ulja dolazi s indonezijskog otoka Nias, gdje se kokosovi orasi uzgajaju, beru i prerađuju u istoj tvrtki, Sumatera. Ali kako kokosovi orasi sa stabala završe kao ulje u proizvodima? Sve počinje s penjanjem - i to uz stablo visoko 6 metara.


Put od kokosa do kozmetike

Ako ste vidjeli crtiće u kojima kokosovi orasi padaju nekom na glavu, znate da kokosovi orasi rastu visoko u krošnjama drveća. To znači da, kada su spremni za berbu - otprilike tri puta godišnje - berači kokosa moraju se vješto penjati po visokim stablima kako bi ih odsjekli mačetama. Ali ne brinite, iako tvrdi orasi padaju s visine do 20 metara, zaštićeni su svojom izdržljivom vanjskom ljuskom. Dobra berba na jednoj od najvećih kokosovih farmi može dati do 15.000 kokosovih oraha - svaki se pravedno cijeni prema veličini i kvaliteti.

Kada kokosovi orasi padnu, u najboljem su stanju za proizvodnju ulja, pa ih je važno brzo dopremiti u tvornicu. Kokosovi orasi ostaju svježi do 3 tjedna nakon berbe, ali njihovo ulje ima rok trajanja do dvije godine. Nakon što su na tlu, vrijeme je za skupljanje kokosovih oraha i odnošenje u pogon za preradu. Vozač skuplja kokosove orahe s različitih sabirnih mjesta u tom području, provjerava kvalitetu berbe i zatim plaća farmerima izravno pri preuzimanju.

U pogonu za preradu, svaki kokos ručno se guli prije nego što se razdijeli i opere. Zatim se kokosovo meso odvaja od ljuske pomoću stroja za ribanje. Kako bi se smanjio otpad i podržala zajednica, ljuske kokosa bez mesa daju se lokalnom stanovništvu kako bi se ostaci kokosa iskoristili za stočnu hranu.

Sljedeći korak u procesu proizvodnje ulja obuhvaća miješanje naribanog kokosa s vodom i propuštanje kroz stroj koji odvaja kokosovo brašno od kokosove tekućine. Zatim se ostavlja u toploj prostoriji preko noći, što potiče odvajanje vode i ulja. U toj fazi hranjiva voda odvaja se od ulja, a mještane pozivaju da pokupe ono što im je potrebno za hranjenje svojih životinja. Ulje je tada spremno za filtriranje kroz sustav papir/kanta i može se filtrirati do 3 puta prije nego što se pakira i šalje na kopno Sumatre odakle se otprema u naše proizvodne pogone u Velikoj Britaniji i širom svijeta.

Ponad kokosovih palmi

Ali kokosovo ulje nije samo dobro za vašu kožu i vaše nepce. 10% Sumaterinih dobiti ide izravno za podršku Zakladi Ono Niha koju je osnovao osnivač tvrtke Matt. To je neprofitna organizacija koja pruža fizičku i ekonomsku podršku ljudima u južnom Niasu i šire. Zaklada Ono Niha financira obrazovanje, tečajeve pismenosti i računalne tečajeve za lokalnu djecu, kao i terapijske sesije za djecu s različitim mentalnim i tjelesnim invaliditetima. Steph Newton, bivša kreativna nabavljačica za Lush, objašnjava zašto je važno osigurati da sastojci donose dobrobit zajednicama iz kojih potječu. Kaže: "Postoji mnogo stvari koje moramo uzeti u obzir kada nabavljamo nove materijale. Socijalni, ekološki i financijski učinci su prve tri stvari koje mi padaju na pamet."

Sociološki, moramo razmisliti o utjecaju koji imamo na zajednicu, o poslovima koji se stvaraju te o podršci, obuci i obrazovanju koji bi mogli biti potrebni. Ekološki, moramo razmisliti o smanjenju našeg ugljičnog otiska i poticanju biološke raznolikosti, pošumljavanju i smanjenju otpada. I na kraju, kako zajednica financijski koristi, kao i doprinosi, suverenitetu opskrbe hranom.

Najlakši je način da to osiguramo taj da imamo blizak i izravan odnos s dobavljačima na terenu. Steph kaže: "Naša glavna kontakt osoba za nabavu ovog kokosovog ulja je Matt, koji je osnivač Sumatera. Matt kupuje kokose od lokalnih farmera i zapošljava lokalne stanovnike u tvornici. On i njegov tim radnika strastveno podržavaju zajednicu, što se može vidjeti u svemu što Zaklada Ono Niha radi. S Mattom smo u redovitom kontaktu, stalno nas obavještava o proizvodnji i svim izazovima s kojima se mogu suočiti. Na otoku poput Niase, na primjer, kišno vrijeme može uzrokovati neizbježna kašnjenja u isporuci. Imati ove najnovije informacije kada ih trebamo, i to izravno od izvora, znači da smo najbolje opremljeni za upravljanje zalihama."

"Rad s pouzdanim dobavljačem nudi transparentnost. Poznavanje i sigurnost da je trgovina pravedna do samog uzgajivača temelj je našeg rada u nabavi i ono čemu težimo za sve naše materijale."